Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unb.br/handle/10482/12081
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTIGO_ESeNarcisoConhecesseAlice.pdf110,26 kBAdobe PDFView/Open
Title: E se Narciso conhecesse Alice? : conjeturas a respeito de um tema da educação
Other Titles: What if Narcissus met Alice? : conjectures regarding a theme in education
Authors: Ribeiro, Ormezinda Maria
Assunto:: Educação
Educadores
Professores
Issue Date: Jan-2006
Publisher: Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacinais Anísio Teixeira - INEP
Citation: RIBEIRO, Ormezinda Maria. E se Narciso conhecesse Alice?: conjeturas a respeito de um tema da educação. Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos, Brasília, v. 87, n. 215, jan./abr. 2006. Disponível em: <http://rbep.inep.gov.br/index.php/RBEP/article/view/47>. Acesso em: 8 fev. 2013
Abstract: Tece algumas conjeturas a respeito dos rumos da educação, apontando como elas são percebidas. Emprega a figura mitológica de Narciso e a personagem Alice, do País das Maravilhas e dos Espelhos, para, numa alegoria metafórica, questionar algumas teorias que têm norteado os caminhos da educação. O propósito é evidenciar o que vários educadores já apregoam sobre esses caminhos e acentuar a premente necessidade do encontro das diversas ciências que convergem para a educação. __________________________________________________________________________________________________________________ ABSTRACT
In this essay we have considered the aims of education, focusing on how they are perceived. We have employed the mythological image of Narcissus and the character Alice from the books "Alice in Wonderland" and "Through the Looking-glass" in order to question, in a metaphorical allegory, some theories that have guided the paths of education. Our aim is to put in evidence what several educators have already emphasized about these paths, and to point out the urgent necessity of joining the different sciences that converge towards education.
Licença:: Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos – RBEP – A reprodução total ou parcial dos artigos desta revista é permitida desde que citada a fonte de publicação original. Fonte: http://www.rbep.inep.gov.br/index.php/RBEP/about/submissions#copyrightNotice. Acesso em: 8 fev. 2013.
Appears in Collections:Artigos publicados em periódicos e afins

Show full item record " class="statisticsLink btn btn-primary" href="/jspui/handle/10482/12081/statistics">



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.