Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio2.unb.br/jspui/handle/10482/8175
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTIGO_EnsinoHistoriaAfricana.pdf224,04 kBAdobe PDFView/Open
Title: O ensino da história africana : metodologias e mitos – o estudo de caso da rainha Nzinga Mbandi
Other Titles: Teaching of African history : methodologies and myths – the case study of queen Nzinga Mbandi
Authors: Pantoja, Selma
Assunto:: Metodologia
Mito
África - história
Issue Date: Mar-2010
Citation: PANTOJA, Selma. O ensino da história africana: metodologias e mitos – o estudo de caso da rainha Nzinga Mbandi. Revista Cerrados, Brasília, v. 19, n. 30, p. 315-328, mar. 2010. Disponível em: <http://www.revistacerrados.com.br/index.php/revistacerrados/article/view/189>. Acesso em: 01 jun. 2011.
Abstract: Este artigo é uma tentativa de apresentar o percurso bibliográfico das muitas interpretações sobre a figura da rainha Nzinga, desde as primeiras imagens descritas na sua época até hoje. A intenção é captar os momentos das múltiplas representações, tanto nas formas especulativas como uma figura diabólica, ou nas intenções dos usos da figura da rainha mbundu enquanto reforço das construções de identidades. ____________________________________________________________________________________ ABSTRACT
This article is an attempt to present the bibliographical passage of many interpretations about the figure of the queen Nzinga, since the first described images at her time until today. The objective is to catch the moments of the multiple representations, as much in the speculative forms as a devilish figure, or in the intentions of the uses of the figure of the queen mbundu while reinforcement of the constructions of identities.
Appears in Collections:Artigos publicados em periódicos e afins

Show full item record " class="statisticsLink btn btn-primary" href="/jspui/handle/10482/8175/statistics">



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.