Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.unb.br/handle/10482/6237
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTIGO_EspecializaçãoEscolarFormação.pdf118,74 kBAdobe PDFView/Open
Title: “Especialização em escolar” formação continuada de professores de educação física na Universidade Federal de Goiás : um estudo de caso
Other Titles: Graduate studies in school physical education: in-service ongoing teacher education program for pe teachers at Universidade Federal de Goiás: a case study
“Experiencia en la escuela” educación continua para profesores de educación física en la Universidad Federal de Goiás: un estudio de caso
Authors: Patriarca, Amanda Corrêa
Onofre, Tiago
Mascarenhas, Fernando
Assunto:: Educação
Educação física
Professores - formação
Issue Date: 2008
Citation: PATRIARCA, Amanda Corrêa; ONOFRE, Tiago; MASCARENHAS, Fernando. "Especialização em escolar" formação continuada de professores de educação física na Universidade Federal de Goiás : um estudo de caso. Pensar a Prática, Goiânia, v. 11, n. 3, p. 1-14, set./dez. 2008. Disponível em: <http://www.revistas.ufg.br/index.php/fef/article/view/5167/4969>. Acesso em: 20 dez. 2010.
Abstract: Este estudo aborda a temática da formação continuada em Educação Física, com especial atenção para a pós-graduação lato sensu. Busca compreender algumas das crenças, das demandas e das relações com os saberes que orientam os professores de Educação Física junto à formação continuada. Constitui-se como um estudo de caso do tipo etnográfico, pois se concentrou na dinâmica curricular construída a partir da experiência do curso de especialização em Educação Física Escolar na Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Goiás. ___________________________________________________________________________________ ABSTRACT
This study addresses the issue of ongoing education programas in Physical Education, with special attention to graduate programs. It aims at understanding some of the beliefs, demands, and relations established with the other fields of knowledge that guide PE teachers in their ongoing education programs. This ethnographic case study focused on the program dynamics built from the experience of the graduate course in School Physical Education created by the Department of Physical Education at Universidade Federal de Goiás. ___________________________________________________________________________________ RESUMEN
Este estudio plantea la cuestión de la educación continua en la Educación Física, con especial atención a postgraduados en general. Busca comprender algunas de las creencias, de las demandas y de las relaciones con el conocimiento que guían a los profesores de Educación Física de la formación continua. Es como un estudio de caso de tipo etnográfico, pues se centró en planes de estudio dinámico construido a partir de la experiencia del curso de especialización en la Escuela de Educación Física en la Facultad de Educación Física, Universidad Federal de Goiás.
Appears in Collections:FEF - Artigos publicados em periódicos

Show full item record Recommend this item " class="statisticsLink btn btn-primary" href="/handle/10482/6237/statistics">



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons