Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.unb.br/handle/10482/25736
Files in This Item:
File SizeFormat 
a12v2274.pdf200,03 kBAdobe PDFView/Open
Title: Cristóvam, Milene e minhas meias furadas... ou de como uma aprendiz de professora ensina política cultural, sem saber, a uma graduanda das artes... ou ainda... docência: a barca de Caronte
Cristóvam, Milene and my hole socks... or... how a novice of professor teaches cultural politic to a art's student... or still... teaching: fatboat's Caronte
Authors: ROCHA, MARIA ZÉLIA BORBA
Assunto:: Docência
Conhecimento científico
Consciência político-social
Democracia
Issue Date: 2001
Publisher: Centro de Estudos Educação e Sociedade - Cedes
Citation: Educ. Soc.,v.22,n.74,p.211-224,2001
Abstract: Este artigo trata da relação professor-aluno em um contexto democrático. É fruto de uma experiência docente e ressalta a dimensão humano-afetiva no processo educacional sem, contudo, esquecer-se dos aspectos científicos. Pelo contrário, enfatiza a importância do conhecimento científico como fundador/consolidador de vínculos societais. Objetiva demonstrar a relação existente entre conflito-prazer-paixão-responsabilidade inerente ao fazer educativo.
This article concerns about the relationship between professor and students in a democratic context. It results of the academician experience and to stand out the human-affective in the educational process. It emphasis of the cientific knowledg's importance how originator/consolidator of the sociais entails. It intends to demonstrate the relation between conflict-pleasure-passion-responsibility in the educational process.
DOI: https://dx.doi.org/10.1590/S0101-73302001000100012
Appears in Collections:Uso interno - em processamento

Show full item record Recommend this item " class="statisticsLink btn btn-primary" href="/handle/10482/25736/statistics">



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.