RIUnB >
CET - Centro de Excelência em Turismo >
CET - Programa de Pós-graduação >
CET - Mestrado Profissional em Turismo (Dissertações) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10482/4491

Files in This Item:

File Description SizeFormat
2009_NeumadeMouraHorta.pdf7,51 MBAdobe PDFView/Open

Title: Curso - patrimônio histórico, cultural e turístico de Belo Horizonte : incentivo à implantação do "turismo de cidade"
Authors: Horta, Neuma de Moura
Advisor: Woortmann, Ellen Fensterseifer
Keywords: Turismo
Patrimônio cultural
Desenvolvimento regional
Issue Date: Jun-2009
Submit Date: Jun-2009
Citation: HOTA, Neuma de Moura. Curso - patrimônio histórico, cultural e turístico de Belo Horizonte: incentivo à implantação do "turismo de cidade". 2009. 155 f. Dissertação (Mestrado Profissional em Turismo)-Universidade de Brasília, Brasília, 2009.
Abstract: Esta pesquisa trabalha a formulação de um curso sobre o “Patrimônio histórico, cultural e turístico de Belo Horizonte” como forma de estímulo ao desenvolvimento do turismo no município e propõe a criação de uma nova segmentação turística: o “Turismo de cidade”. O curso é destinado aos moradores de Belo Horizonte, que em sua grande maioria não conhece os atrativos turísticos e a história da cidade, sendo essa uma das grandes dificuldades da promoção do turismo na Capital. Através do relato dos resultados de um “Curso Piloto” a autora demonstra a necessidade de ações que visem melhorar o conhecimento que os belo-horizontinos possuem sobre sua história e seus atrativos turísticos. Propõe a criação do Turismo de Cidade objetivando incentivar os moradores a se tornarem turistas em sua própria cidade e parceiros do poder público na promoção do turismo do município. _________________________________________________________________________________ ABSTRACT
This research works the formulation of the “Course – Historical and Touristic Patrimony of Belo Horizonte: incentive action to the tourism in the city", as na incentive form to the development of the tourism in the municipal district. The target-public is Belo Horizonte inhabitants, who, mostly, do not know the tourist attractions and the history of the city, being that one of the great difficulties of the promotion of the tourism in the Capital. The report of the results of a course that was applied by the author of this work to the employees and collaborators of Belotur, here denominated "Curso Piloto", demonstrates the need of actions to improve the knowledge that the “belo-horizontinos” possess on their own history and tourist attractions. The knowledge of the history of their own city makes possible for several communities' people that compose it, the perception of the importance of the patrimony as an identification symbol and it allows, through the built of knowledge, the comprehension of their own identity, stimulating a sense of belonging and responsibility for the symbols that represent the city and their cultural legacy.
Additional Information: Dissertação (mestrado)—Universidade de Brasília, Centro de Excelência em Turismo, 2009.
Appears in Collections:CET - Mestrado Profissional em Turismo (Dissertações)

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Site Creative Commons Site Oaister Sítio IBICT Universidade de Brasília
About Repository  |  FAQ  |  Statistics |  Authorization Term
Copyright © 2008 MIT & HP. All rights reserved.