Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unb.br/handle/10482/34367
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1999_ElizabethPazitoBrandao.pdf
???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.accessRestricted???
7,55 MBAdobe PDF ???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.restrito???
Title: Da ciência ao mercado, a informação em tempo real
Authors: Brandão, Elizabeth Pazito
Orientador(es):: Robredo, Jaime
Assunto:: Ciência da informação
Comunicação
Informação jornalística
Issue Date: 16-Apr-2019
Citation: BRANDÃO, Elizabeth Pazito. Da ciência ao mercado, a informação em tempo real. 1999. 182 f. Tese (Doutorado)—Universidade de Brasília, Brasília, 1999.
Abstract: Nos últimos anos surgiu um segmento de mercado que vem se tomando um novo objeto de estudo que é a chamada economia do conhecimento, economia da informação ou economia do imaterial, resultante da interseção de vários saberes e das tecnologias de informação e comunicação. O produto mais importante e de maior valor na nascente economia do conhecimento é a informação estratégica, também chamada de business information, que existe justamente em função dessas tecnologias e de seu cruzamento com a mídia. A tese estuda uma das aplicações desta nova área que é a informação de negócios transmitida pelas agências de notícia através de sistemas on line e da tecnologia do tempo real. Expõe também o confronto deste campo que emerge com os saberes já consolidados nas Ciências da Comunicação e da Informação.
Abstract: In the past years there has been a market segment, which has become a new theme of study. This is called the Economy of knowledge, or the Economy of Information, or the Economy of the intangibles. It is the result of the intersection of several kinds of knowledge and information and communication technologies. The most important and the most valuable product in the booming of Economy of knowledge is one strategic information, which is also called "Business Information", Its existence is just an outcome of those technologies and of its cormection with the media. The thesis studies one of the applications in that new fíeld, which is the information ofbusiness transmitted by the news agencies through the on Une systems and through the technology in real time. It also exposes the conffontation of this fíeld that emerges with different types of knowledge that are already Consolidated in the Sciences of Communication and Information.
Description: Tese (doutorado)—Universidade de Brasília, Faculdade de Estudos Sociais Aplicados, Departamento de Ciência da Informação e Documentação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação, 1999.
Appears in Collections:FCI - Doutorado em Ciência da Informação (Teses)

Show full item record Recommend this item " class="statisticsLink btn btn-primary" href="/handle/10482/34367/statistics">



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.