Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.unb.br/handle/10482/24030
Título: Special education classrooms, language, and space : a discursive-linguistic reflection
Autor(es): Caetano, Carmem Jená Machado
Assunto: Identidade
Espaço
Educação especial
Discurso
Linguagem
Data de publicação: Set-2014
Editor: Universidade do Sul de Santa Catarina
Citação: CAETANO, Carmem Jená Machado. Special education classrooms, language, and space: a discursive-linguistic reflection. Linguagem em Discurso, Tubarão, v. 14, n. 3, p. 687-701, set./dez. 2014. Disponível em: <http://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/2606/1898>. Acesso em: 27 jul. 2017. doi: http://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/2606/1898.
Abstract: Originating from the notion of space and language as formulated by Gunn (2002) and based on the theoretical foundation of Critical Discourse Analysis, as proposed by Norman Fairclough (2003), this paper deals with the investigation of identity (re)construction for teachers in special education classrooms in Brazil. Elements from Fairclough’s theory are used to approach the category of space in language praxis for the purpose of investigating, specifically, how people involved in the social events of special education represent this social space and how issues of power and ideology are perceived in the discourse (s) of this education assistant model.
Licença: Revista Linguagem em (Dis)curso - Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. Fonte: http://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/2606/1898. Acesso em: 27 jul. 2017.
Aparece nas coleções:FCE-FONO - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_SpecialEducationClassroom.pdf847,78 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.